Модель життєвих ситуацій

Багато ЦНАП ще тільки перебувають на шляху комплексного підходу до обслуговування. У разі, коли особі потрібні кілька послуг при одній життєвій події, то саме ЦНАП може ефективно їх запропонувати.

Сьогодні набуває поширення проект єМалятко. І це власне підхід обслуговування за моделлю життєвих ситуацій, адже особі при життєвій події – народженні дитини потрібна і реєстрація факту народження (РАЦС), і її реєстрація місця проживання (раніше ДМС/ нині – ОМС), і  державна допомога при народженні (соцзахист) та ін.

Міста Кривий Ріг, Луцьк та інші вже тривалий час працюють і пропонують саме такий комплексний підхід.

В рамках Програми «U-LEAD з Європою» також були утворені ЦНАП, навіть у невеликих громадах, які одразу запропонували такий комплексний підхід. Так, було до прикладу у ЦНАП Єрківської ОТГ Черкаської області навіть у день його відкриття.

Надалі усім ЦНАП треба прагнути до такого обслуговування, адже життєвих чи бізнес-ситуацій є чимало (шлюб; придбання житла; зміна прізвища; втрата документів; реєстрація підприємцем тощо).

Копії і витяги

Однією з вимог до упорядкування послуг є формування інформаційних і технологічних карток на кожну адмінпослугу.

У рамках роботи Програми «U-LEAD з Європою» з громадами (наприклад, у ЦНАП Кіптівської ОТГ Чернігівської області, Іршанської ОТГ Житомирської області) було застосовано дуже критичний підхід до формування таких ІК та ТК.

Зокрема, усі копії документів максимально вилучалися з переліку документів від суб’єкта звернення в ІК і переносилися до функцій персоналу ЦНАП самостійно робити такі копії (в т.ч. сканкопії). Адже саме для цього персоналу придбавається спеціальна техніка.

Так само відомості з різних реєстрів не повинні надаватися особою. Якщо у персоналу ЦНАП є доступ до цих реєстрів, то саме функція ЦНАП збирати такі дані. Завдяки цьому підходу ІК дуже «схудли» у питанні переліку документів, що вимагаються від суб’єктів звернення. І це попри те, що за спеціальним (тематичним) законодавством та за типовими ІК – ці документи і надалі могли б вимагатися від громадян.

Заповнення формулярів

Доброю практикою найкращих ЦНАП є формування такого підходу до спілкування з суб’єктами звернень, коли особа не повинна заповнювати жодних бланків / формулярів. Ця рутинна процедура повинна виконуватися персоналом ЦНАП.

Особа повинна лише перевірити правильність внесених даних і підписати заяву, якщо таке вимагається. Саме це є приязний підхід і належне обслуговування.

Адже звичайний громадянин не має щоденної практики отримання адмінпослуг і для нього такі процедури – це певний виклик і  невиправдані втрати часу.

Місце самообслуговування

Практика встановлення автоматизованого робочого місця для самообслуговування відвідувачів ЦНАП набула поширення у ЦНАП, відкритих за допомогою Програми «U-LEAD з Європою». 

Ці робочі місця є багатофункціональними. Перш за все вони є носіями всієї інформації про роботу ЦНАП.

Відвідувачі можуть ознайомитися з картками послуг, чинним законодавством тощо. Також відвідувачі можуть самостійно чи з допомогою адміністратора підготувати заяви та інші документи, необхідні для отримання адмінпослуги.

Крім того, скориставшись комп’ютером у ЦНАП можна отримувати електронні послуги, консультацію СНАП через скайп, здобувати е-навички тощо.

Результати поштою

Добрим рішенням, що заощаджує час громадян на візити до ЦНАП, мінімізує зайві контакти та корупційні ризики – є направлення результатів адмінпослуг поштою.

Так працюють ЦНАП у містах Луцьку та Володимир-Волинському. В тому числі, за бажанням суб’єкта звернення і за його рахунок, навіть шляхом кур’єрської доставки.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.