Належний ЦНАП як інструмент запобігання корупції
- інтегрований спосіб надання адміністративних послуг – всі необхідні послуги в одному місці;
- прозорість і доступність надання адміністративних послуг, в тому числі відкритий простір обслуговування;
- зручні розширені години обслуговування;
- доступність, зручність та вичерпність інформації про роботу ЦНАП, а також порядок і умови надання кожної адміністративної послуги;
- зрозумілість і передбачуваність процедури надання адміністративних послуг;
- своєчасність та оперативність надання адміністративних послуг;
- гарантований позитивний результат за наявності законних підстав;
- зручність і комфорт отримання адміністративних послуг.
Заходи для зменшення корупційних ризиків у ЦНАП
- Створення робочої групи для перегляду існуючих настанов та норм для просування етичної поведінки і боротьби з корупцією та розробка плану на майбутнє, якщо його немає.
- Розроблення плану антикорупційних заходів на найближчі 6 місяців.
- Організація приміщення для надання послуг за принципом відкритого простору з метою запобігання виникненню корупційних випадків.
- Розроблення або оновлення кодексу поведінки на основі рекомендацій Європейського кодексу поведінки для всіх осіб, залучених у місцеве та регіональне урядування.
- Розроблення/перегляд політики подарунків та представницьких витрат у відповідності до чинного законодавства.
- Періодичне навчання персоналу з антикорупційних питань. Розроблення власної програми навчання з антикорупційних питань, характерних для ЦНАП, або використання вже розроблених.
- Проведення оцінки корупційних ризиків ЦНАП щонайменше раз на 6 місяців.
- Проведення оцінки ризиків конфлікту інтересів у роботі ЦНАП (процес оцінки повинен бути прозорим та колективним).
- Забезпечення прозорості процесів публічних закупівель. Зокрема, залучення зовнішнього суб’єкта для здійснення критичного аналізу місцевих процесів закупівель та поставок.
- Проведення процесу підбору персоналу справедливо та на основі заслуг.
- Налагодження внутрішнього аудиту та контролю.
- Проведення анонімного опитування серед керівництва та персоналу з метою встановлення чи є відносини між персоналом та клієнтами професійними та «належними».
- Розроблення чітких процедур звітування та повідомлень на випадки виявлення корупційної діяльності.
- Забезпечення незалежної перевірки повідомлень про випадки виявлення корупційної діяльності.
- Формування корпоративної культури поваги до викривачів та забезпечення створення ефективної системи захисту викривачів від переслідувань на робочому місці.
Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.