Належний ЦНАП як інструмент запобігання корупції

  • інтегрований спосіб надання адміністративних послуг – всі необхідні послуги в одному місці;
  • прозорість і доступність надання адміністративних послуг, в тому числі відкритий простір обслуговування;
  • зручні розширені години обслуговування; 
  • доступність, зручність та вичерпність інформації про роботу ЦНАП, а також порядок і умови надання кожної адміністративної послуги;
  • зрозумілість і передбачуваність процедури надання адміністративних послуг;
  • своєчасність та оперативність надання адміністративних послуг;
  • гарантований позитивний результат за наявності законних підстав;
  • зручність і комфорт отримання адміністративних послуг.

Заходи для зменшення корупційних ризиків у ЦНАП

  • Створення робочої групи для перегляду існуючих настанов та норм для просування етичної поведінки і боротьби з корупцією  та розробка плану на майбутнє, якщо його немає.
  • Розроблення плану антикорупційних заходів на найближчі 6 місяців.
  • Організація приміщення  для надання послуг за принципом відкритого простору з метою запобігання виникненню корупційних випадків.
  • Розроблення або оновлення кодексу поведінки на основі рекомендацій Європейського кодексу поведінки для всіх осіб, залучених у місцеве та регіональне урядування.
  • Розроблення/перегляд політики подарунків та представницьких витрат у відповідності до чинного законодавства.
  • Періодичне навчання  персоналу з антикорупційних питань. Розроблення  власної  програми навчання з антикорупційних питань, характерних для ЦНАП, або використання вже розроблених.
  • Проведення оцінки корупційних ризиків ЦНАП щонайменше раз на 6 місяців.  
  • Проведення  оцінки  ризиків конфлікту інтересів у роботі ЦНАП (процес оцінки повинен бути прозорим та колективним). 
  • Забезпечення прозорості  процесів публічних закупівель. Зокрема, залучення зовнішнього суб’єкта для здійснення критичного аналізу місцевих процесів закупівель та поставок.
  • Проведення процесу підбору персоналу справедливо та на основі заслуг. 
  • Налагодження внутрішнього аудиту та контролю.
  • Проведення анонімного опитування серед керівництва та персоналу з метою встановлення чи є відносини між персоналом та клієнтами професійними та «належними».
  • Розроблення чітких процедур звітування та повідомлень на випадки виявлення корупційної діяльності.
  • Забезпечення незалежної перевірки  повідомлень про  випадки виявлення корупційної діяльності.
  • Формування корпоративної культури поваги до викривачів та забезпечення  створення ефективної системи захисту викривачів  від переслідувань на робочому місці. 

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.