Види організаційно-правових форм ЦНАП:

  • окремий виконавчий орган (структурний підрозділ) – наприклад, сектор, відділ, управління чи департамент, включаючи, як структурний підрозділ виконавчого органу, так і окремий виконавчий орган місцевої ради;
  • постійно діючий робочий орган.

Закон «Про адміністративні послуги», стаття 12 

Структурний підрозділ (виконавчий орган):

  • в найменуванні цього підрозділу рекомендується вживати слова «Центр надання адміністративних послуг» (наприклад, відділ «Центр надання адміністративних послуг»);
  • персонал ЦНАП юридично перебуває в цьому підрозділі. До персоналу ЦНАП відносяться адміністратори, державні реєстратори та спеціалісти різних категорій, які виконують основні завдання адміністраторів тощо;
  • вид структурного підрозділу (сектор, відділ, управління, департамент) залежить від чисельності персоналу та різноманітності спрямування (одно/багато галузеве чи функціональне спрямування або напрям діяльності).

Постійно діючий робочий орган

  • персонал ЦНАП складається з працівників різних структурних підрозділів чи виконавчих органів місцевої ради, в їхні посадові обов’язки включається виконання основних завдань адміністратора. 

Рекомендується: 

  • окремо затвердити посадовий склад ЦНАП;

Наприклад, головний спеціаліст управління соціального захисту населення міської ради, на якого будуть покладені основні завдання адміністратора ЦНАП, з питань організації надання адміністративних послуг буде підпорядковуватися керівнику ЦНАП (функціональне підпорядкування), а з галузевих питань соціального захисту населення – начальнику управління соціального захисту населення (лінійне підпорядкування).

  • ввести посади (функції) адміністраторів ЦНАП у різних виконавчих органах (чи їх структурних підрозділах) місцевої ради і залучати їх до роботи в ЦНАП;

Наприклад, на посадову особу, відповідальну за ведення реєстру територіальної громади та реєстрацію місця проживання, можна покладати і функції адміністратора ЦНАП (чи їх частину). Це ж може стосуватися і державного реєстратора (реєстраторів) у сфері реєстрації нерухомості та бізнесу.

У такий спосіб можна забезпечити: 

а) присутність необхідної кількості персоналу для прийому відвідувачів у ЦНАП; 

б) можливість надання послуг невідкладно (без передачі документів для додаткового опрацювання у бек-офісі). При цьому всі вимоги закону будуть дотримані. 

Зверніть увагу на відповідність вимог, у тому числі кваліфікаційних, до посади, коли здійснюється повне покладання обов’язків адміністратора на іншу посадову особу, тобто кваліфікаційні вимоги до відповідної посади мають бути не нижчими за кваліфікаційні вимоги до посади адміністратора, які визначаються ОМС. Або ж можна покладати лише частину функцій адміністратора (наприклад, прийом документів від суб’єктів звернень і видачу їм результатів). 

Потрібно пам’ятати, що вводити посади адміністраторів чи покладати функції адміністратора на інших посадових осіб можна лише після того, як місцева рада прийняла рішення про створення ЦНАП.

Матеріально-технічне і організаційне забезпечення діяльності ЦНАП, як постійно діючого робочого органу, покладається на спеціально утворений або визначений для цього виконавчий орган (структурний підрозділ). 

Є випадки, зважаючи на систему організації управління виконавчими органами місцевої ради, коли розмежовуються функції, зокрема:

  • організаційне забезпечення ЦНАП покладається на визначений виконавчий орган (структурний підрозділ), (наприклад, відділ організації надання адміністративних послуг); 
  • а матеріально-технічне – на інший (інші) профільний виконавчий орган (структурний підрозділ) місцевої ради: щодо функцій ІТ-забезпечення ЦНАП – відділ ІТ, щодо бухгалтерського забезпечення – відділ бухгалтерського обліку, щодо матеріального та іншого технічного забезпечення (автомобіль, меблі, папір тощо) – відділ господарсько-технічного забезпечення тощо.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.