3.2. Для інших територіальних громад (крім «старих райцентрів») обов’язок створення ЦНАП розмежовано ще на два етапи:

– у громадах з населенням понад 10 тисяч мешканцівдо 1 січня 2023 року;

у всіх інших громадах (тобто з населенням менше 10 тисяч мешканців) – до 1 січня 2024 року.При цьому такий обов’язок для цих громад має бути забезпечено державним фінансуванням на будівництво, реконструкцію, облаштування приміщень та забезпечення обладнанням таких центрів.

В умовах укрупнення громад і районів, роль ЦНАП стає ще важливішою. Адже у результаті оптимізації усіх владних структур, від громадян не повинні віддалитися послуги. І саме через ЦНАП ці послуги можна зберегти, та навіть наблизити і покращити якість.

Що далі: створення ЦНАП це по-суті виконання делегованого повноваження, адже це встановлена державою вимога щодо певного формату обслуговування громадян. Це чималі разові інвестиції в інфраструктуру (підготовку належного безбар’єрного приміщення; на меблі, обладнання, ІТ тощо). І цей обов’язок повинен бути підтриманий фінансово (через спеціальні програми, субвенції). А, для подальшого підтримання сталої діяльності ЦНАП і якісного надання послуг, потрібні адекватні надходження до місцевого бюджету. Це можливо забезпечити насамперед через раціональні компенсаційні розміри плати за адміністративні послуги. А по безкоштовних послугах – це мають бути відповідні державні субвенції або інші компенсатори.

! ВАЖЛИВО.  Закликаємо усі територіальні громади виходити з потреби і права якнайшвидше утворити ЦНАП та належну мережу його точок доступу до послуг (віддалені робочі місця, територіальні підрозділи ЦНАП), Тобто, якщо у громади є можливості утворити ЦНАП, то не потрібно затягувати з цим кроком лише через бажання отримати державне фінансування. Найважливіше – потреби громадян вже сьогодні.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.