Супротив «досвідчених працівників»

В сільських, селищних, міських (крім колишніх міст обласного значення) радах часто послуги ДРАЦС не інтегруються в ЦНАП через небажання осіб переважно з керівного складу ОМС, які їх надають, перемістити своє робоче місце в ЦНАП. 

Вихід – уповноважити цією компетенцією інших посадових осіб.

Організація системи єдиної нумерації актових записів

Це стосується ОТГ / укрупнених тергромад з великою кількістю старостинських округів (ВРМ). Нумерація актових записів цивільного стану кожного виду державної реєстрації починається з першого номера і ведеться послідовно протягом року з 1 січня до 31 грудня включно. У разі проведення ДРАЦС в кількох населених пунктах ОТГ / укрупненої тергромади, нумерація має бути єдиною на території всієї громади.

Вихід – телефонна та інша оперативна взаємодія.

«Нераціональний механізм взаємодії»

«Швидкі послуги» у сфері ДРАЦС через адміністратора ЦНАП згідно з наказом Мін’юсту від 29.08.2018 № 2825/5 складно надавати через ЦНАП оперативно і це не зручно громадянам та персоналу ЦНАП. 

Вихід – фізичне розміщення працівників (відділ) ДРАЦС у приміщенні ЦНАП. 

Віддалення послуг від мешканців

Це стосується громад, що ввійшли до складу ОТГ / укрупнених тергромад, адміністративними центрами яких є колишні міста обласного значення. Для райцентрів («старих» і нинішніх) – теж, якщо ОМС не бере ці повноваження.

Вихід – налаштування послуг через наказ Мін’юсту від 29.08.2018 №2825/5, стратегічно – делегування повноважень ДРАЦС (принаймні 3-х базових послуг) усім ОМС, зокрема і колишнім містам обласного значення.

Відомчі офіси ДРАЦС («Open Space»)

Створення таких офісів на базі відділів ДРАЦС переважно в колишніх містах обласного значення сприяє територіальній розпорошеності послуг та ускладнює розвиток ЦНАП як єдиних інтегрованих офісів

Вихід – припинити цю практику. Наявну інфраструктуру, у випадку адекватності і потреби ОМС, використати для терпідрозділу ЦНАП /ВРМ тощо.

Додаткові платежі

Під час надання послуги з державної реєстрації шлюбу у скорочені строки в окремих випадках такі платежі сягають від 5 до 12 тис. грн за послугу, хоча у місцевий бюджет надходить лише державне мито у розмірі 85 коп. 

Вихід – на законодавчому рівні раціоналізувати та впорядкувати платежі за послуги ДРАЦС.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.