Супротив «досвідчених працівників»
В сільських, селищних, міських (крім колишніх міст обласного значення) радах часто послуги ДРАЦС не інтегруються в ЦНАП через небажання осіб переважно з керівного складу ОМС, які їх надають, перемістити своє робоче місце в ЦНАП.
Вихід – уповноважити цією компетенцією інших посадових осіб.
Організація системи єдиної нумерації актових записів
Це стосується ОТГ / укрупнених тергромад з великою кількістю старостинських округів (ВРМ). Нумерація актових записів цивільного стану кожного виду державної реєстрації починається з першого номера і ведеться послідовно протягом року з 1 січня до 31 грудня включно. У разі проведення ДРАЦС в кількох населених пунктах ОТГ / укрупненої тергромади, нумерація має бути єдиною на території всієї громади.
Вихід – телефонна та інша оперативна взаємодія.
«Нераціональний механізм взаємодії»
«Швидкі послуги» у сфері ДРАЦС через адміністратора ЦНАП згідно з наказом Мін’юсту від 29.08.2018 № 2825/5 складно надавати через ЦНАП оперативно і це не зручно громадянам та персоналу ЦНАП.
Вихід – фізичне розміщення працівників (відділ) ДРАЦС у приміщенні ЦНАП.
Віддалення послуг від мешканців
Це стосується громад, що ввійшли до складу ОТГ / укрупнених тергромад, адміністративними центрами яких є колишні міста обласного значення. Для райцентрів («старих» і нинішніх) – теж, якщо ОМС не бере ці повноваження.
Вихід – налаштування послуг через наказ Мін’юсту від 29.08.2018 №2825/5, стратегічно – делегування повноважень ДРАЦС (принаймні 3-х базових послуг) усім ОМС, зокрема і колишнім містам обласного значення.
Відомчі офіси ДРАЦС («Open Space»)
Створення таких офісів на базі відділів ДРАЦС переважно в колишніх містах обласного значення сприяє територіальній розпорошеності послуг та ускладнює розвиток ЦНАП як єдиних інтегрованих офісів
Вихід – припинити цю практику. Наявну інфраструктуру, у випадку адекватності і потреби ОМС, використати для терпідрозділу ЦНАП /ВРМ тощо.
Додаткові платежі
Під час надання послуги з державної реєстрації шлюбу у скорочені строки в окремих випадках такі платежі сягають від 5 до 12 тис. грн за послугу, хоча у місцевий бюджет надходить лише державне мито у розмірі 85 коп.
Вихід – на законодавчому рівні раціоналізувати та впорядкувати платежі за послуги ДРАЦС.
Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.