Перелік послуг у ЦНАП
До сьогоднішнього дня одним з найефективніших способів організації надання адміністративних послуг став досвід міста Вінниці, де було утворено перший ЦНАП в Україні (2008 року). Вінницька міська влада прийняла рішення, що УСІ контакти громадян і суб’єктів господарювання з владою мають відбуватися саме у ЦНАП.
Для цього під переобладнання у відкритий некабінетний простір було виділено перший поверх міської ради, а всі інші поверхи «зачинено» для відвідувачів, і вони працюють лише як бек-офіс. Пізніше для цілей прийому – під територіальні підрозділи ЦНАП – були переобладнані також приміщення ще колишніх 3-х районних адміністрацій у місті.
І фізично було зведено представників усіх виконавчих органів міської ради та територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади до роботи у ЦНАП. Саме тому ЦНАП цього міста був і залишається серед лідерів за переліком послуг. Адже вже давно у цьому ЦНАП інтегровано послуги у сфері соціального захисту, Пенсійного фонду, РАЦС, «сервісного центру МВС» тощо. Тобто це є дійсно вдалий приклад утворення інтегрованого офісу для громадян, у досить ефективний спосіб.
ДМС у ЦНАП
Одним з вдалих рішень (щоправда вже в «історії») була практика інтеграції паспортних послуг у ЦНАП міста Луцька. Після ухвалення розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523 (Перелік послуг органів виконавчої влади, що надаються через ЦНАП) і з початку його впровадження, лише у цьому місті вдалося фізично перемістити робочі станції ДМС разом з окремими працівниками територіального підрозділу ДМС у приміщення ЦНАП.
Це одразу підвищило рівень зручності для громадян, адже додало дуже важливу групу послуг в єдине місце обслуговування. Також додалося прозорості та антикорупційності у цій сфері, адже на неї були поширені і електронне регулювання черги у ЦНАП, і загальна організація роботи з боку керівництва міста та ЦНАП. Ще це рішення суттєво підвищило ефективність використання робочих станцій.
Адже частину підготовчої роботи з відвідувачем («підготовку до прийому») взяли на себе працівники ЦНАП: перевірка пакету документів, прискорення оплати послуги, копії документів тощо. Це дозволило приймати значно більше відвідувачів. Цей досвід можна використовувати і в майбутньому, адже окремі підрозділи ДМС, ДРАЦС Мінюсту тощо, досі найлегше інтегрувати простим фізичним переміщенням у ЦНАП.
УСЗН у ЦНАП
Є також добрі приклади розміщення у ЦНАП ОМС-райцентрів, у т.ч. міст обласного значення, робочих місць працівників органів соціального захисту населення райдержадміністрацій та міських рад міст обласного значення.
Тобто, фактично змінюється місце розташування працівників цих органів, які здійснюють прийом документів від мешканців для надання їм послуг, та дотримання ними графіка роботи ЦНАП.
Такий підхід реалізовано у ЦНАП міста Дрогобич Львівської обл., місті Чорткові Тернопільської обл. та ін.
Спільний ЦНАП
Одні з перших спільних ЦНАП (ОМС+РДА) в Україні почалися створюватися у Волинській області, в рамках одного з проектівЄС. До прикладу у місті Володимир-Волинському завдяки цьому вдалося розмістити ЦНАП РДА в одному приміщенні з ЦНАП міста. Іншим прикладом цього ж проекту стало створення ЦНАП ОМС (з ліквідацією ЦНАП РДА) у м. Любомль.
Таким чином, мешканці цих міст та районів отримали єдину інтегровану точку доступу до найширшого переліку послуг. Заощаджені публічні ресурси. Зручно інтегрувати послуги ЦОВВ (Держгеокадастру та інших).
Наступна хвиля спільних ЦНАП ОМС з РДА була реалізована в рамках Початкової фази Програми «U-LEAD з Європою». Особливо вартими уваги є досвід ЦНАП Чемерівців Хмельницької області, Краснопілля Сумської області, Полонного та Старої Синяви Хмельницької області (три останні – з ліквідацією ЦНАП РДА) та інших.
Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.