1. Для ОМС територіальних громад, до складу яких входять колишні міста обласного значення – рішення міської ради.
Цей інструмент називається «власним рішенням», оскільки для міських рад, до складу яких входять колишні міста обласного значення, надання переважної більшості АПСХ законодавством визначено делегованим повноваженням і ці послуги наразі, як правило, надаються виконавчим органом міської ради з питань соціального захисту населення. Тому така міська рада має усі можливості прийняти рішення про надання цих послуг через власний ЦНАП.
Також «власне рішення» застосовується усіма ОМС при інтеграції у ЦНАП АПСХ, що належать до власних повноважень ОМС.
Після ухвалення та реалізації Закону щодо мережі ЦНАП від 03.11.2020 можна прогнозувати, що АПСХ будуть обов’язковими для усіх ЦНАП на підставі оновлених повноважень КМУ щодо визначення такого переліку для ОМС.
2. Для решти ОМС надання більшості АПСХ виконавчими органами місцевих рад наразі не передбачено законодавством, тому застосовується «узгоджене рішення» (договір/ угода/ меморандум/ чи обмін листами) ОМС з суб’єктом їх надання – органом соціального захисту населення відповідної райдержадміністрації чи з райдержадміністрацією, а в перспективі – з територіальним органом Національної соціальної сервісної служби. Таке «узгоджене рішення» передбачає покладання на ЦНАП ОМС функцій фронт-офісу та передачу документів УСЗН.
Зазначений вище спосіб організації надання АПСХ визначено постановами Уряду від 22 липня 2020 № 632, від 28 жовтня 2020 № 1035.
Модельне «узгоджене рішення» та ряд інших питань організації надання АПСХ через ЦНАП зазначені у листі-рекомендації Мінсоцполітики від 22.01.2020 № 968/0/2-20/51.
Зважаючи на масовий характер цієї групи послуг, особливо ретельно слід відпрацьовувати питання у територіальних громадах, до складу яких входять колишні міста обласного значення та в райцентрах, у т.ч. колишніх, інколи, насамперед у колишніх містах обласного значення, – поетапно їх інтегруючи у ЦНАП.
Серед іншого в ОМС, до складу яких входять колишні міста обласного значення, доцільним буде перехідний період – тестовий режим надання цих послуг, коли певний час УСЗН продовжує прийом громадян додатково і в себе, аби відлагодити усі процеси та належно налаштувати послуги у ЦНАП. Але це повинно сприйматися як «паралельний прийом», адже тут мета у не погіршенні умов для споживачів послуг та належному відпрацюванні усіх питань при переході послуг до ЦНАП. Крім того, може йтися про поетапну передачу послуг (тобто їх частини, в міру «освоєння»).
При підготовці інформаційних карток АПСХ необхідно керуватися наказом Мінсоцполітики від 11.05.2019 № 723, яким затверджено типові інформаційні картки на частину АПСХ.
Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.