Законом суттєво змінено редакцію статті 12 Закону «Про адміністративні послуги». Хоча, по-суті, тут законодавець лише чіткіше прописав статус ЦНАП, його ключові ознаки та підходи до організації роботи, які вже склалися на практиці.
1.1. Увизначенні поняття і статусу ЦНАП (ч. 1 ст. 12) акцентовано, що ключовою ознакою ЦНАП є надання визначеного відповідно до цього Закону переліку адміністративних послуг.
Замість попереднього акценту на механізм надання послуг («через адміністратора»), зроблено правильну зміну наголосу на головну характеристику, що відрізняє ЦНАП від інших суб’єктів, в т.ч. окремих суб’єктів надання адмінпослуг (терпідрозділів ЦОВВ, чи виконавчих органів місцевої ради тощо) чи їх спеціальних (відомчих) «фронт-офісів» (як-от, «сервісних центрів МВС», «центрів обслуговування платників» тощо) – надання широкого переліку адмінпослуг.
Такий Перелік послуг формується на основі двох обов’язкових вимог Закону:
1) всі адмінпослуги, де суб’єктом надання є ОМС, що утворив ЦНАП (місцева рада, її виконавчі органи та посадові особи), повинні надаватися виключно через ЦНАП;
2) Кабінет Міністрів України затверджує перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються ОМС у порядку виконання делегованих повноважень, і які є обов’язковими для надання через ЦНАП (далі – Перелік послуг Уряду).
Звісно ОМС, які утворюють ЦНАП, можуть інтегрувати туди і додаткові послуги.
Що далі: Важливо, щоб у вказаний Перелік послуг Уряду увійшли дійсно ключові адміністративні послуги, які можна ще назвати «базовими». За основу, має бути взято розпорядження КМУ №523 від 16.05.2014 року (з наступними змінами), адже там вже є зафіксовані більшість важливих груп послуг. Якщо конкретніше, то у ЦНАП повинні бути послуги з реєстрації актів цивільного стану, нерухомості, бізнесу, землі; паспортні послуги (хоча ця група послуг вочевидь має залишатися з приміткою «за можливості»); адмінпослуги соціального характеру (далі – АПСХ). Також треба включити послуги, яких не було в останній редакції розпорядження КМУ: реєстрація місця проживання, пенсійні послуги, окремі податкові послуги (як-от, щодо картки платника податків). Це насправді наймасовіші і найзайтребуваніші послуги, та взаємопов’язані для комплексного обслуговування.
Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.